Valami újat próbál kifőzni a Dreher az ANTL márkával

A sörgyárak háza táján egy ideje már nem történik semmi különösen izgalmas, nem jönnek ki olyan új sörök, amiktől elégedetten csettinthetnénk. Kőbányán viszont most megpróbálkoznak valamivel, amivel valójában már egy ideje mindenki is próbálkozik, csak nem ennyire nyíltan. A nagy, klasszikus főzőháztól független Sörműhelyt hoztak létre, ahol kísérletezni fognak receptekkel és ANTL márkanév alatt dobják őket piacra.

Valami újat próbál kifőzni a Dreher az ANTL márkával • antl

Természetesen úgy jelentették be ezt az egészet, hogy már volt kézzel fogható (és csapolva kóstolható) eredménye is a projektnek. Az ANTL márka első két söre a vállalat alapítója előtt tiszteleg: a Vienna Style Lager egy modern értelmezése annak a sörstílusnak, ami meghozta Dreher Antal számára a „Sörkirály” nevet közel kétszáz éve, az English Style Summer Ale pedig az angliai tanulmányútját idézi meg, amely a későbbiekben a dreheri tudásmegosztást inspirálta.

A Sörműhely különlegessége viszont valójában az, hogy kicsiben megpiackutatják a fogyasztók véleményét az új receptekről, hiszen nem rögtön több száz hektolitert főznek le belőle, hanem a régi hordófejtőben kialakított boszorkánykonyhában akár “csak” pár hektolitert is tudnak főzni egy adott receptből.

Valami újat próbál kifőzni a Dreher az ANTL márkával • sorrendeles vizpart v2

Beerheaven sörwebshop

A két sörről egy heveny leírást is adtak:

Vienna Style Lager: lágyan keserű, szűretlen. Illatára és ízére is jellemző a fűszeres komló a háttérben, amely kontrasztot ad a malátás édességnek.

English Style Summer Ale: kellemesen citrusos és trópusi gyümölcsös komlós illatú, felsőerjesztésű és szűretlen nyári sört harmonikus keserűség, karakteres komló és egy leheletnyi malátás édesség jellemzi.

Csináltak egy beharangozó videót is, amit a korhatárosság miatt csak a Youtube-on tudtok megnézni alant:

Erről a fogyasztói szondázásról a Dreher sörgyári fesztiválja, a megboldogult DreherFeszt jut eszembe, ott is sok kísérleti főzet volt, amikből a legsikeresebbnek ítélt végül a nagyközönség elé is került limitáltan.

Érdekes koncepció, főleg úgy hogy csak csapolva képzelik el a terjesztést, ami a bevezető időszakban Budapesten és környékén, több mint 50 vendéglátóhelyet és limitált mennyiséget jelent. Ez már csak azért is fura, mert azzal azért mindenki tisztában van, hogy a sörgyár által preferált helyek inkább volument adnak el, nem pedig életérzést. Hogy ezt hogyan fogják összehozni a márkaépítéssel az lesz a nagy kérdés. Ennek egyébként ékes példája volt, amikor a Kalandor IPA-t megpróbálták csapoltan terjeszteni pár kiemelt lelőhelyen, de a pultosok valójában semmit nem tudtak a dologról és/vagy nem is nagyon került csapra (mi többszöri próbálkozásra sem találtuk meg azokon a helyeken, ahova be volt ígérve).

Valami újat próbál kifőzni a Dreher az ANTL márkával • 51359732554 d6df941d09 o

Egy dologról nem beszéltünk még, az pedig az árazás. Erről nem mondtak semmi konkrétat, csak sejtelmesen annyit, hogy drágább lesz a Drehernél, de nyilván a partner dönti el az árat… Tehát, ha egy már bizonyított kisüzemi sörből kérünk egy pohárral, kb arra számítsunk ezzel kapcsolatban is.

Bár még nem kóstoltam, de biztosan fogom! Kíváncsi vagyok, izgalmas projektnek tűnik, főleg ha tényleg jönnek ki többféle sörrel is egy évben nem pedig az lesz, mint anno a Kőbánya X esetében, amiről azóta sincs semmi hír. Ha pedig ez palackba is kerülne, akkor az még tutibb lenne, a design szerintem remek lehetőségeket rejt magában. Ha tudunk többet és netalántán meg is kóstoltuk, akkor jön majd a következő cikk is!

Scroll to Top