Ha az USA-ra, a sörforradalom szülőhelyére és a kraft főzetek mekkájára gondolunk, valószínűleg nem több, mint 100, sörért sorban álló ember jut eszünkbe. Pedig a jelenet egy átlagos napon játszódik: A sor végén álló sörrajongók lelkesen frissítik telefonon a főzde twitterjét, ami igyekszik tudósítani az előttük hömpölygő embertömeg méretéről. A sor pedig mintha sosem fogyna, hiszen egy sima hétköznap is 2000 vásárló fordul meg a charltoni főzdében.
Persze nem arról van szó, hogy máshol ne lehetne kapni rendes sört és nem is az ár vonzza a vásárlókat, hiszen a 24 dobozonkénti 90 $ (kb 1000 Ft/0,5l-es doboz) Amerikában már egész soknak számít. Mégis sokan hűtőtáskákkal, kézikocsikkal és még ennél is komolyabb eszközökkel érkeznek. Hölgyeim és Uraim, ez a Tree House Brewing Co.
Akinek ez a 3 szó nem dobbantotta meg a szívét, annak javaslom, vessen egy pillantást az Untappd TOP 10, még mai napig elérhető sörére. Sorolom a nekünk érdekeseket:
1 .– King JJJuliusss (DIPA)
2. – King Julius (DIPA)
4. – Very Hazy (DIPA)
6. – Good Morning (Imperial Stout)
7. – Very Green (DIPA)
9. – Doubleganger (DIPA)
10. – Juice Machine (DIPA)
Ez a 7 helyezett a 10-ből mind a Tree House műve, így már érthetőbb a főzde előtt kanyargó sor. Azonban a teljes igazsághoz hozzá tartozik még egy dolog: a sörök csak és kizárólag a főzdében kaphatóak. Nincs disztribúciós háló, nincs sok nemzetközi brew pub, nincs tengeren túli kiszállítás. Bár ez elsőre ügyes marketing fogásnak tűnhet (elvégre a sör is finomabb, ha 2 óra sorban állás után jutsz hozzá), kezdetben mégsem ilyen céllal indult a dolog. A főzde társalapítója, Dean Rohan szerint az egész egy természetes folyamat része volt. A főzde szerette volna szemmel tartani a termék minőségét és biztosítani annak frissességét, így maradt a főzdei értékesítés. Miután pedig a Tree House nagy név lett, ez a módszer az élmény részévé vált és az elv várhatóan nem is változik meg a közeljövőben.
Azért, hogy a hazai rajongóknak is vigasszal szolgáljak, a főzde már a szomszédos államból érkező látogatókat is nagy becsben tartja, Rohan pedig mindig törekszik arra, hogy a külföldről ideérkezőket ne csak kiszolgálja, hanem a főzdét is be tudja nekik mutatni.
Így a világ első számú söre nem fog az ajtónk előtt landolni 1000 Ft-os árcímkével, de minden világutazó sörfan bakancslistája 1 tétellel gazdagabb lehet, hiszen létezik még egy hely a világon, amit csak úgy élvezhetünk ki igazán, ha megtesszük az odáig vezető hosszú utat.
Forrás: http://www.wbjournal.com/article/20171211/PRINTEDITION/312089997/1002