Minden 2 éve kezdődött…

2 évvel ezelőttt teljesen felkavarodott a nagyüzemi sörpiac, ami a Soproninak volt köszönhető. Ők lépték meg először itthon, hogy letettek egy felsőerjesztésű sört az asztalra a Soproni IPA-val és azóta sem tudnak leállni a trendmutatással. Októberben bemutatkozott a Porter is, ami már nem csak kuriózum a nagyüzemi sörös palettát tekintve, hanem egy közösségi sör is. Az Első Soproni Sörverseny eredményeként egy házi sörfőző receptje alapján készült a sör, de nézzük meg, hogy hogyan is jutottunk el idáig!

A magyarországi sörpiac nagyjából két részre volt osztható két évvel ezelőttig. A „nagyüzemi sláger sörtípusok” és a „kisüzemi elborulások” szintjére. Nyilván ez elég sarkos megfogalmazás, de nagyjából ezt lehet elmondani a viszonyokról. Ezt rázta fel a Heineken Hungária azzal, hogy felsőerjesztésű sört főzött és így sokkal nagyobb réteg felé nyitott egy olyan sörtípussal, amit annyira még nem ismertek a tömegek és/vagy nem szívesen fizettek ki érte csilliárdokat. Megfizethető, jó minőségű és szinte bárhol kapható IPA került a piacra, ami nem csak az eladásokat segítette, hanem kedvcsináló is volt ahhoz, hogy a fogyasztók megismerjenek többféle különleges sörtípust is.

Marketinges szemmel nézve egy sikersztori a Soproni Óvatos Duhaj termékcsalád bevezetése, mert az IPA-t rettentően jól fogadta mindenki, aminek ékes példája az, hogy hetekig-hónapokig mindenhol azonnal lefogyott a készlet belőle. Aztán ha már úgyis belevágtak a felsőerjesztésbe, akkor adta magát egy APA készítése, ami bár kisebb felhajtást generált (leginkább azért, mert már felkészültek előre a nagy keresletre), de ugyanúgy betalált. Nem csak új söröket jelentett az Óvatos Duhaj brand, hanem a Soproni Démon is ide lett bekategorizálva, ami ezt a terméket is újrapozícionálta, kiegészítve a már meglévő palettát. Aztán megjött a Meggyes, ami leginkább a belga meggyes sörökre szeretett volna hasonlítani, de a megítélése elég megosztó lett. Szerintem tökéletes gyümölcsös sör, ami a nyár elengedhetetlen kelléke, de aki alapból sem szereti az ízesített söröket annak nyilván kevésbé jött be.

Minden 2 éve kezdődött… • range full

Aztán jött csak az igazi polgárpukkasztás, ugyanis a termékcsalád következő tagjának receptjéhez segítségül hívták a fogyasztókat is, ugyanis meghirdették az Első Soproni Sörversenyt, amiben a 2019-es Porter receptjét keresték. Ennek az eredményét kóstolgathajuk most is jelenleg. Ezzel megint egy új fejezetet nyitottak az itthoni termékfejlesztésben, hiszen hasonlóra még nem volt példa korábban, hogy a fogyasztókat is bevonták volna következő sör kitalálásába. Olyannyira jól sikerült a kezdeményezés, hogy idén újra meghirdették a versenyt, annyi különbséggel, hogy idén egy hop lagert kell főzni a nyereményért.

SÖRFŐZŐNEK JELENTKEZEM

 

SÖRBÍRÁNAK JELENTKEZEM

Véleményem szerint ebbe az irányba kellene haladnia a sörgyáraknak, hogy észrevegyék mire is vágynak igazán a fogyasztók. Nem nekik kell a legextrémebb söröket lerakniuk az asztalra, hanem mondhatni kiegészítve a kisüzemieket, azokat a sörstílusokat meglovagolniuk, amik láthatóan népszerűek lesznek. Ez mindenkinek egy win-win szituáció lenne, hiszen a fogyasztókat edukálják ezzel, hogy mennyire sokszínű is valójában a sör és próbáljanak ki új élményeket, illetve a saját reputációjukat is gondozzák ezel, mivel ők mutatták meg sok sörfogyasztónak, hogy a sör lehet más is!

Scroll to Top