Félreismerhetetlen és egységes arculatot kap a MONYO Brewing Co. és termékei. A főzde a Graphasel Design Studio kreatívjaival együttműködésben készítette el a cég új logóját és palackjainak grafikáját.
Az évek folyamán volt jó pár sör, ami a MONYO kezei közül került ki és látható volt, hogy a kezdeti címkék hogyan fejlődtek az idő múlásával. Most minden termék egy egységes arculatot kapott, így már nem lesz olyan nagy a kontraszt, ha pl. egy Schatzi és egy Dlíing Rabbit címkéi kerülnek a kezünk közé.
Miért fontos a design szerepe a kisüzemi sörök életében?
A sörfőzés, ami korábban sok esetben hobbiként indult, a nemzetközi kézműves sör forradalom hatására, komoly üzletággá fejlődött, egyre több és egyre jobb minőséget képviselő versenytárssal. Ebben a már egyébként is nagy és folyton bővülő kínálatban egy jól megjegyezhető, ezer közül is felismerhető arculat, mint a jó design egyébként, döntő kérdés lehet egy márka sikerében.
Egy működő arculat nem csak az első találkozáskor segíti a vásárlót a termék kiválasztásban, hanem képes arra, hogy márkahűséget alakítson ki és ebben az esetben akár szórakoztasson is.
“Az arculatváltás gondolata nagyjából egy éve fogalmazódott meg bennünk. Úgy éreztük, hogy a címkéink, bár önállóan megállják a helyüket a piacon, mégsem alkotnak egy koherens egészet. A design váltás fő oka az egységesítés és az egyszerűsítés mellett, a modernizálás és a mai trendeknek elvárt, megfelelő megjelenés kialakítása volt.“ Fogalmazta meg Németh Antal, a MONYO Brewing sörfőző mestere.
Egy mini tender során ennek az elképzelésnek a Graphasel Design Studio munkája felelt meg leginkább, akik a logó megújítása mellett megalkottak egy posztapokaliptikus világot, rengeteg popkulturális utalással, amiben minden sör saját történetet kap, a maga sötét kis univerzumában. Ezt támogatják a címkeszövegek is, melyek tájékoztatnak is a sörökről és hangulatukban rímelnek a grafikákra, kerülve a közhelyessé silányult kézműves sör és kapcsolódó kifejezéseket.
Az átalakítás a logó újragondolásával indult, ami mostmár gyakorlatilag csak egy jel lett, szöveges körítés nélkül. Nagyon minimál beüése van a logónak, még mindenképpen szokni kell majd. Amit már most látok, hogy a címkéken sokkal kevésbé lett hangsúlyos, keresni kell a logót. Bár nyilván ez azért sem jelent problémát, mert az a cél, hogy a látványvilágról ismerjék fel a söröket, mint egy Mikkeller vagy Pöhjala esetében.
Hogy kerül Indiana Jones és Anubis a sörcímkére?
A saját, MONYO univerzum leginkább szórakoztató elemei azok a nüansznyi apróságok, amik a címkéken bújnak meg, olyan ismert szereplők mellett, mint Indiana Jones. A teljesen egyedileg tervezett apró lények, a finom vizuális és szóviccek, utalások külön élményt nyújtanak a sör elfogyasztása mellett, bátorítva a minőségi és nem mennyiségi alkoholfogyasztást. A célcsoport leginkább a húszas, harmincas generáció, akik nyitottak az új, kísérletező, akár extrémebb ízvilágra, melyet a grafikai megoldások is jól képviselnek.