A BrewDog nevét nem nagyon kell magyarázni a sörös közönségnek, mert a punk/gerilla felfogásukkal eléggé ismertek alapból is. A skót főzde híres arról, hogy gerilla és teljesen elborult kampányokat csinálnak, mindamellett, hogy teljesen egyedi arculatuk van, amit mindenhova átörökítenek. Ez az arculat gyönyörűen visszaköszön a világszerte megtalálható bárjaikban is (és az Amerikában megnyitott sörhoteljükön is). A világszerte alatt ténylegesen azt kell érteni, hogy a világ minden táján, mert Angliától kezdve Ázsián át Amerikáig mindenhol jelen vannak a bárjaik. Egy kicsit státusszimbólumnak is nevezhető a dolog, hiszen ahol nyílik egy bárjuk ott valószínűleg elég élénk a sörös élet is és van kereslet erre.
Hosszú út vezetett a megnyitóig
A Hudi Hudi bandája elég bennfentes a BrewDog témában hiszen hozzájuk tartozik a projekt indítása is és az oldalukon le is írják a háttérsztorit hogyan jutottunk el idáig, hogy végre Budapesten is van BrewDog bár. 2015 óta forgalmazza a Hudi Hudi cég a skót főzde söreit és ezzel egyidőben aláírták azt a szerződést is, hogy Budapesten is nyílik majd egy egység, amit ők segítenek majd összerakni.
A tökéletes helyszínt hosszas keresgélés után találták csak meg, olyan kulthelyek kihúzása után, mint a Kispipa (megboldogult Malter) vagy a nemrégiben bezárt Wichmann. Egy idő után már nem is lokációt, hanem inkább a megfelelő embert keresték, akik megtalálják majd a tutit. Itt jött a képbe Szűcs Péter (Szepe), akinek a neve már nem egy kocsmához kötődött. Ő csatlakoztatta be a projektbe Popovits Dávidot (a Doblo Bár tulajdonosát), aki feldobta az Anker Klubot, mint egy potenciális helyszínt. Az Anker éppen arculatváltás előtt állt, így miért is ne lehetne éppen BrewDog bár belőle. Elhelyezkedésben tökéletes, hiszen az Erzsébet tér és a Király utca közötti 100 méteres szakaszon helyezkedett el, úgyhogy forgalmasabb nem is lehetne. Így megszületett a koncepció, a helyszín és a megvalósítók, úgyhogy kezdődhetett a munka!
A bazi nagy BrewDog logón túl
Az Ankert Klubban nem csak a sörkínálat és a konyha változott, hanem a design is. Na nem arra kell gondolni, hogy fenekestül felfordult minden, de sokkal igényesebb, exkluzívabb feelingje van most, mint anno a romkocsmás beütés volt. Felkerült egy bazi nagy neon felirat a kirakatba, hogy ez bizony BrewDog bár, de ezen kívül belülre is kikerült egy „Give me hops or Give me death” neon, ami elég menő hangulatot ad.
Ezen kívül van középen két rácsok közé ékelt box ahova beülhetünk, bár nekem olyan érzésem volt, hogy mindenki azt nézi meg, nem éppen a csöndes szeparált boxokra kell gondolni. Van viszont másik két box is, ami amolyan elvonulós, kb ez az egy rész van, ami szeparáltabb az „open office” jellegtől. Nekem bejött a ráncfelvarrás, de aki járt már BrewDog bárban, azt nem fogja arcon ütni semmi design elem.
290 ember fér meg egyszerre a bárban és nem kevesebb, mint 25 sörcsap került kialakításra, ami még a legnagyobb sörszentélyekkel is felveszi a versenyt, bár az első helyhez ez még nem elég.
Nem csak BrewDog folyik majd a csapokból
Nagyjából arra lehet majd számítani, hogy jönnek be a különféle limitált főzetek, amikhez nem biztos, hogy egyébként hozzá tudna jutni a hazai sörfogyasztó, vélhetően nem is az átlagfogyasztónak szóló áron (ahogy semmilyen BrewDog sör sem az átlagárral próbál versenyezni). Nem csak a BrewDog sörei lesznek a csapokon és a hűtőkben, hanem hazai sörök is rotálódnak majd, ha esetleg valami hazaira vágynának a látogatók.
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a BrewDog bárokban megszokott alapszortimentet (headliner) és limitált, kis szériás (small batch) BrewDog különlegességeket folyamatosan cserélve, hazai kisüzemi sörökkel és változatos külföldi vendégsörökkel eresztik össze, hogy tuti ne tudj választani.
FRISSÜLŐ CSAPLISTÁÉRT IDE KATTINTSATOK
A konyha is a franchise ételeit varázsolja a tányérokra
Belekóstoltunk a konyha kínálatába is és megnéztük hozzá az árakat is. A kaja sem éppen az olcsó kategória, de a környéken semmi sem az. A burger finom volt, de vannak sokkal jobb burgeres helyek a fővárosban nem is olyan messze. A csirkeszárnyak és a hotdogok viszont elég prímára sikerültek, nekem személy szerint a csirkeszárnyak ízesítése nagyon betalált, pontosan annyira pikáns és olyan állagú rajta a szósz, ami még nem tocsog, de nem is száraz. A csípősség pont ideális, pedig erre aztán háklis vagyok, mert azt szeretem, ha szátküldi az arcomat a csípősség.
Nemzetközi életérzés – az árakban is
Ilyenkor mindig bajban vagyok, mert mindenki egyéni megítélése, hogy mi számít neki drágának és mi nem. A BrewDog Budapest viszont kifejezetten megkéri az árát annak, hogy náluk vendégeskedjen valaki. Ez kicsit olyan, mint egy almás telefon esetében. Ott is az életérzést fizetjük meg. Szépen, softosan felvezetve ezt a kényes témát a végkifejlett az, hogy a „főzdekutyás” bár nem mindenkinek szól! Fura ezt leírni, de így van. Akiknek van pénze lóvéra azoknak ez lehet a heti sörözések és bebaszások helyszíne, de az emberek többsége inkább csak alkalmanként fog majd betérni egy különleges főzetért vagy valami különleges alkalomkor.
A végtelenségig lehetne elmélkedni azon, hogy ez drágának vagy olcsónak számít-e, de nincs értelme. Aki szeretné kipróbálni a BrewDog feelinget, az ezeken az árakon teheti azt meg. Pont. Nem kötelező ide jönnie mindenkinek, a környéken is csípőből tudok mondani két helyet (Horizont Taproom és FIRST Craft Beer & BBQ), amik opciók lehetnek, hasonlóan remek hazai sörökkel.
A maratoni beszámoló végén szerintem már nincs is mit mondanom. A BrewDog Budapest egy menő hely lett, jó sörökkel és egyedi hangulattal, amit meg kell fizetni. Mindenkinek ajánlom, hogy egyszer nézzen be, mert nagyon is megéri.
NÉZZÉTEK MEG A KOCSMA ADATLAPJÁT IS, HA TÖBB INFÓT ÉS KÉPET SZERETNÉTEK