Egyre több ikonikus külföldi sör veszi be a boltok polcait és próbálja meghódítani a magyar májakat, aminek a fogyasztók örülhetnek a legjobban többnyire. Most éppen az olaszok egyik kedvenc sörmárkája, a Peroni gyűrűzött be a Dreher kínálatába a Peroni Nastro Azzurro alapsörével.
A sörgyár ezzel az új sörrel a prémium szegmensre fog lőni, ahogy azt sok import sör esetében már megszokhattuk. Ez egy teljesen érthető lépés, hiszen a prémium sörök iránti igény, csak az elmúlt egy évben 6 százalékkal nőtt Magyarországon.
A márka története 1846-ban indult Vigevano városában, amikor is Francesco Peroni megalapította vállalatát azzal a céllal, hogy Olaszország legnagyobb sörgyártójává váljon. Mára a Peroni sörfőzdéi számos helyen megtalálhatók, többek között Rómában, Bariban és Padovában.
A szóban forgó alanyunkat 1963-ban alkotta meg az akkor már több mint 100 éves múltra visszatekintő Peroni sörgyár és egy alsóerjesztésű sört tisztelhetünk benne, ami már összenőtt az olasz életérzéssel.
A Nastro Azzuro az SS Rex hajónak és legénységének tiszteletére kapta, amely – mivel 1933-ban a legrövidebb idő alatt szelte át az Atlanti-óceánt –, egyetlen olaszként nyerte el a leggyorsabbaknak járó „Kék szalagot”. Nem csak a nevében van utalás erre az elismerésre, hanem az üveg nyakán és címkéjén is. A sör kommunikációjában ehhez mérten a kék szalag és a tengerész szimbólumok gyakran feltűnnek.
A Peroni több mint 70 országban érhető el jelenleg Európán kívül például Ausztráliában, Új-Zélandon, az Egyesült Államokban és Kanadában is. Az 5,1 százalékos sörhöz a sörkedvelők jelenleg 0,33 dl-es, üveges változatban lesz elérhető a boltokban és a sörözőkben.