2016-ra datálható a Beerselection indulása, ugyanis egész pontosan február 29-én érkezett be az első rendelés hozzájuk, amikor is már nem valami ismerősük vásárolt náluk! A kezdetekkor kizárólag webshopként működtek és a szebb napokat is élt havi sörelőfizetések bizniszt nyomták. Minden hónapban 6 különleges sört tartalmazó sörpakkra fizethettek elő az érdeklődők.
A nagy ötlet! We should buy a bar!
Széll Gáborhoz fűződik a Beerselection megalkotása, aminek az ötlete kb a legegyszerűbben jött. Korábban 2 másik webshopot is üzemeltetett és a második már jó úton volt a „sikeres” jelző kiérdemlésére, amikor az üzlettársa kiköltözött Angliába és így félbemaradt a projekt. Ő adta a tuti tippet Gábornak, hogy kint nagy kultusza van a sörözésnek és, hogy mennyiféle sört lehet kapni. Körbenézett itthon és látta, hogy itthon is be lehet szerezni rengeteg sört, de kb a sörgeekeken kívül nem nagyon ismeri a főzdéket senki. Ezen felbuzdúlva elkezdték beleásni magukat a témába és belevágtak.
Minden kezdet nehéz, kivéve, ha van megmaradt sör
Akkoriban még kevésbé volt nagy hype a sörök körül és hát a sörelőfizetés koncepciója is gyerekcipőben járt még. „Rendszeresen belefutottunk abba a problémába, hogy a sörfőzdéktől rendelt sörök száma nem egyezett meg az előfizetők számával, ezért mindig maradt sörünk. Ami egy ideig nem egy rossz dolog, mert a haverokkal meg lehet inni, de ha profitot is szeretne realizálni az ember, akkor érdemes erre is megteremteni a lehetőséget.” Így emlékszik Széll Gábor vissza erre az időszakra. Mondanom sem kell, hogy ez a felismerés vezetett a webshop születéséhez, ahol már nem csak előfizetni lehetett, hanem különálló termékeket is meg lehetett rendelni. Ezután folyamatosan nőtt az elérhető termékek száma, míg az indulástól számított 1,5 évvel később megnyitott az akkor még csak mindössze 20 négyzetméteres fizikálisan is létező boltjuk, ami a mostani helytől mindössze 2 utcára volt.
Ha egy biznisz beindul…
Az első kis üzletet viszonylag gyorsan kinőtték, kb 1 évvel a nyitás után már költözniük is kellett. Az új helyen már nem szarral gurítottak, mert első körben 300 féle sör volt készleten, de a felújítást követően már az 500-at is átlépik. Az új helyen kialakult egy olyan réteg is, akiket már ők vezettek be a sörök világába és ők azóta sem pártoltak el tőlük, a mai napig visszatérő vendégek. A költözés nem csak azzal járt, hogy nagyobb üzlethelységet szereztek, hanem már a személyzetet is bővíteni kellett. Ekkor csatlakozott be Bárkai Peti (aka Bárka) a Beerselection mindennapjaiba. Az elején még csak a polgári munkája mellett/után, de mostmár ugyanúgy része a csapatnak mintha már az elejétől ott lett volna.
New is always better!
A felújítás nem csak annyit jelentett, hogy átrendezték a bútorokat és kitakarítottak, hanem eléggé megváltozott a hangulata is a helynek. A hűtők számáról nem is beszélve! Már kb 400 féle sör van állandó jelleggel behűtve, hogy azonnal fel lehessen pattintani. Nyilván azért ez inkább azért fontos, hogy az álldogálás ne menjen a minőség rovására, mert nem minden sör egy imperial stout, hogy imádja, ha a polcra/péncébe/spájzba elrakjuk és majd csak 1 év múlva bontjuk ki, amikor még durvább a cucc. Korábban is próbálkoztak már mobilcsappal az üzletben, de most kiépítettek egy csaprendszert, ami 4 csapot képes kiszolgálni. Ide nyilván nem egy Kőbányai fog kerülni (sajnos), hanem külföldi és magyar extraságokat terveznek csapra verni.
Ha még nem lenne elég a változásból, akkor most csukjátok be a szemeteket, mert a legnagyobb és látványosabb része az átalakításnak egy 20-25 fős galéria kialakítása lett, ahol lehet kóstolgatni akár az üveges, akár a csapolt kínálatot! Itt várhatóan majd sörkóstolókat, sörfőzde bemutatókat, sörpremiereket és söredukációs programokat fognak szervezni.
Úgy gondolom, hogy alapból is kikerülhetetlen része volt a Beerselection a hazai sörös világnak már az átalakítás előtt is, de most talán még nagyobb érdekéődés lesz irántuk. Még az is lehet, hogy Szűretlen rendezvények is feltűnnek a galérián…
CSEKKOLJÁTOK A KÍNÁLATOT ÉS NÉZZETEK BE